문형조

b.1989

사진을 닮은 대상을 만든다. 재현의 효과에 관심이 있다. 렌즈와 대상의 관계에서 벗어나 스크린에서 이미지가 감각되는 구조를 찾는다. 그 구조가 보이지 않는 동세를 드러낼 수 있는지에 대해 고민한다.

Baxter St CCNY(뉴욕, 2017), 국제사진센터(뉴욕, 2017), Nars Project Space(뉴욕, 2018), Viridian Artists(뉴욕, 2018),Ballarat International Foto Biennale(호주, 2019), 서울시립 북서울미술관(서울, 2019), Carridge Trade(뉴욕, 2020) 등에서 기획전에 참여했고, ICP-BARD Studio(뉴욕, 2017), 공간 플럼라인(파주, 2021)에서 개인전을 했다.

작품집<Cheat Code Editor>(플럼라인, 2019)를 출판하고 같은 해 2019 뉴욕 아트 북페어에서 선보였다.VOSTOK 매거진(한국 2018), Aint-Bad Magazine(미국, 2019), 더 레퍼런스 (한국, 2019), 월간사진(한국,2020) 등에 작품이 소개되었으며, 발라렛 국제 사진 비엔날레에서 <알레인 파인만 뉴 포토그라피 어워드>(호주, 2019)의 최종후보, <2019 더 레퍼런스 아시아 포토 프라이즈>(한국, 2019)의 최종후보에 선정되었다.


I create subjects that resemble photographs. I am interested in theeffects of reproduction. I seek to find a structure where the image is sensedon the screen, beyond the relationship between the lens and the subject. Iponder whether this structure can reveal an invisible trend.

I have participated in exhibitions at Baxter St CCNY (New York, 2017),International Center of Photography (New York, 2017), Nars Project Space (NewYork, 2018), Viridian Artists (New York, 2018), Ballarat International FotoBiennale (Australia, 2019), Seoul Museum of Art (Seoul, 2019), and CarriageTrade (New York, 2020). I have also held solo exhibitions at Artlab Ban (Seoul,2023), Space Plumbline (Paju, 2021), and ICP-BARD Studio (New York, 2017).

I published the photobook <SACPE> (Plumbline, 2023), <Cheat CodeEditor> (Plumbline, 2019) and presented it at the New York Art Book Fair inthe same year, 2019. My works have been featured in VOSTOK Magazine (SouthKorea, 2018), Aint-Bad Magazine (USA, 2019), The Reference (South Korea, 2019),and Monthly Photography (South Korea, 2020). I was shortlisted for the Alain FinemanNew Photography Award at the Ballarat International Foto Biennale (Australia,2019) and selected as a finalist for the 2019 The Reference Asia Photo Prize(South Korea, 2019).

© 2022 
Hyungjo Moon
Using Format